הרב רות גן קגן
רב הקהילה

הרב רות גן קגן היא המייסדת של נאוה תהילה, מיילדת של מנגינות, מחוללת תפילות, מובילת טקסים, מנטורית לרבות, רבנים ומוזיקאים צעירים ומורה לחסידות וקבלה בארץ וברחבי העולם

רות נולדה וגדלה בירושלים. בתקופת לימודיה באוניברסיטה התחילה להיות פעילה בדיאלוג בין דתי שנשא אותה ללימוד כמו גם למסעות באירופה, בארצות הברית ובמזרח הרחוק.

יחד עם בן זוגה, מיכאל קגן, וחברים אחרים לדרך הייתה שותפה ביצירת מרחב להתחדשות יהודית החל משנות השמונים של המאה שעברה.

בשנות התשעים פגשה את הרב זלמן שחטר-שלומי ז"ל, מייסד התנועה להתחדשות יהודית בארצות הברית. מתוך הדיאלוג ביניהם - צברית מול חדשן יהודי שצמח בעולם הישן שלפני מלמת העולם השניה - צמח ספרם המשותף "קרבת אלהים - על תיקון עולם ועל תיקון הלב" (ידיעות ספרים 2006), הפורש רעיונות יצירתיים והגות מקורית לחידוש פני התפילה והעם היהודי.  

הרב רות למדה, בין השאר, במכון "פרדס" ובמכון "הרטמן". היא קיבלה סמיכה לרבנות מן הרב שחטר–שלומי, במסגרת בית הספר לרבנים של התנועה להתחדשות יהודית בשנת 2004. 

בנוסף לעשייה הקהילתית ויצירת מודל התפילה המוזיקלי של נאוה תהילה היא מלמדת שיעורים וסדנאות בקבלה ובחסידות מתחדשת בירושלים, ברשת וברחבי העולם. הרב רות משמשת כמנטורית וכמורת דרך רוחנית, לתלמידי רבנות ולמובילי תפילה מכל הזרמים.